Alla inlägg den 8 april 2009

Av Elin Ahlberg - 8 april 2009 13:51

”Att tänka på de små sakerna betyder inte att man tänker litet.”


”Alla får någon gång lida nederlag. Därför är det bättre att förlora några slag i kampen för sina drömmar än att bli besegrad utan att veta varför man slogs.”


”Det enda vi uppnår genom att fly är att utropa vår fiende till segrare.”


”Bara den som har provat ett surt vin känner igen ett gott vin.”


”Rutinen kan aldrig leda oss till viktiga handlingar.”

Av Elin Ahlberg - 8 april 2009 09:54

Ojoj, jag hade ju glömt att det är Påsktider vilket gör att biljetter på Sj med ens säljs ut betydligt fortare. Därför var det med lite oro och nervositet som jag imorse slog på datorna för att betälla min Sista minuten. Vilken tur jag hade. Fick en klockan halv nio imorgon bitti. Denhär gången tog jag även internet på hela resan. Lite tidsfördriv behövs. Jag hatar att pendla. Men tyvärr finns det inget annat att göra i nuläget. Men bara lite drygt fyra timmar med X2000 och internet hela vägen gör att det nog ska kunna gå smidigt dethär.


Jag är fortfarande tjyvens förkyld. Men det är bara att göra sitt bästa. Jag måste lära mig att jobba trots att jag är sjuk. Det går alltid mer än vad jag tror. Förra månadens begravning var ett bevis på det.


Nu ska jag vänta på att min bror vaknar och sedan ska jag sätta mig vid pianot.   

Ovido - Quiz & Flashcards