Alla inlägg under september 2007

Av Elin Ahlberg - 9 september 2007 13:41

Det är konstigt vad saker och ting kan förändras från ett till ett annat. Jag vet aldrig vad som väntar runt nästa husknut. Jag ska sluta oroa mig för framtiden.


Här och nu!


Om det går att ändra, varför oroa sig?

Om det inte går att ändra, varför oroa sig?

Av Elin Ahlberg - 8 september 2007 12:34

Jag väntar på något!

Jag längtar till något!

Jag letar efter något!

Jag söker något!

Jag vill något!

Jag borde något!

Jag vågar något!

Jag vet något!

Jag KAN något!

Av Elin Ahlberg - 5 september 2007 17:16

Det måste vara någonting i kroppen som händer när jag tränar. Jag vet att det bygger upp muskler och stärker immunförsvar och allt det där fysiska men det händer något med mitt sinne med. Efteråt känner jag mig alltid lugn och glad och allting känns positivt. Det känns inte jobbigt att packa väskan och köra iväg till gymmet. Det är en härlig känsla att vilja göra någonting. Inte tycka att det är jobbigt eller till och med fasa. Det har jag stått ut med alldeles för mycket och jag har bestämt mig för att det är slut med det. Aldrig fasa! 


Träning ska vara roligt. Jag ska göra det för att det är kul och skönt! Jag ska inte göra det för någon annans skull utan för mig egen. Som en vis person en gång sa:  


Den som inte anser sig ha tid till att träna får förr eller senare avsätta tid till att vara sjuk.  


Nu ska jag ha en lugn kväll och imorgon börjar jag på Wallmans. Jag ska vara där redan klockan ett så det kommer bli en lång dag men förhoppningsvis kommer den vara kul och tiden kommer flyga iväg. Jag ska göra mitt yttersta för att hålla mitt glada sinne vid liv.  


Höga berg och djupa dalar!

Av Elin Ahlberg - 5 september 2007 08:27

I dag blev det snabbt bestämt att jag ska jobba mellan 10-14 uppe hos Lotta. Känns faktiskt rätt kul. Liz är superförkyld så det är ju inte så roligt men hon är säkert kry imorgon igen hoppas jag.

Nej, nu ska jag gå och fixa till mig!

Av Elin Ahlberg - 3 september 2007 21:18

Jag har precis varit och fått massage av min faster Anna som jag lätt kan rekomendera till alla! Sjukt duktig!

Nu ska jag sova gott kan jag lova!

Av Elin Ahlberg - 3 september 2007 17:06

Idag har också varit en bra dag. Mitt löfte till mig själv hålls.

Jag började med att gå upp rätt tidigt. Jag åkte och tränade innan jag hade klipptid och sedan åkte jag hem och åt lax med bulgur. Nu ska jag snart och få massage. Härlig dag!

Av Elin Ahlberg - 2 september 2007 16:16

Jag har precis varit och lämnat Hanna, som har varit här hos mig idag, vid tåget. Vi har varit på loppis i Svalöv och sedan fikade vi uppe hos Henrik och Lasse på Flinckmans. Det är så härligt när det känns naturligt att träffa en vän fast man inte setts på över ett år. Så är det med Hanna!

MYSDAG!

Snart blir det kalas hos min lilla granne som fyller femton år och efter det kör jag till Madeleine för att titta på hennes flytt.

Bra dag!

Av Elin Ahlberg - 1 september 2007 09:32

Igår hade vi som sagt kickoff på jobb. Så fort jag kom dit efter mitt inställda tåg hade vi genomgång och lite möte och sedan var det vinprovning som gällde. Först gången jag var med på något sånt så det var en kul upplevelse.

Efter det bytade vi om och sedan var det tåget ner upp till Helsingborg för att gå på genrepet på Wallmans i Helsingborg. Trevligt som tusan och jag tror att det kommer bli ett jättekul år på Wallmans.

Linda var snäll och ställde upp och hämtade mit i Landskrona sen när jag, Tina och Linda var de sista som tog tåget hem, svettiga och trötta efter en hel kvälls dansande.

Nu ska jag snart iväg och träna och sedan hjälpa till lite på Lindells!

Ovido - Quiz & Flashcards