Alla inlägg under maj 2007

Av Elin Ahlberg - 10 maj 2007 07:56

För bara ett ögonblick sen var våren här och gjorde hela Sveriges befolkning rent till sig i brallan. Alla låg och stekte i solen som om de aldrig sett den förr och på uteserveringarna myllrade det av folk som med sina Lattes i handen och gigantiskt brillor i facet nästan skrek ut, nu är den glada tiden här!

Nu skulle alla börja leva. Vänner, som under hela vintern legat i varsitt ide, skulle nu komma ut ur sina grottor och återigen börja umgås.

Engångsgrillar, med sin doft av sommarkvällar, fyllde parkerna där filtar med picknickkrogar låg utspridda som skånska åkerfält. Sandalerna skulle på vare sig man fick frostskador i tårna eller inte. Brun utan sol expanderade i sina försäljningasiffror och slängdes ut till folk som "verkligen inte var beredd på att behöva visa sig såhär tidigt på året". Ja, det var precis som det brukar vara vid den tiden då alla vet att våren inte är här för att stanna men ingen tycks vilja se det.

Men, precis som alla andra vårar behövs meningen:

Efter sol sommer regn... och kyla!

Av Elin Ahlberg - 9 maj 2007 08:05

Om bara ett par dagar är det dags för

INDIEN! 

Nu börjar jag faktiskt bli lite nervös. Men mest ska det bara bli kul! Jag var på apoteket igår och köpte grejor för 650 spänn. Det är viktigt att ha med sig allt när man åker på resa. Man vet aldrig vad man kan tänka sig behöva när man åker iväg. Bättre säker än sorry!

Av Elin Ahlberg - 8 maj 2007 22:49

Jag, farmor och farfar har varit i stugan i Blekinge ett par dagar och städat ut höst/vintern. Det har varit himla mysigt och jag inser varje gång jag är där hur mycket det betyder för mig.  Jag och farmor tog en sväng inom Karlskrona på måndagen och handlade min nya drogsysselsättning.... berättar mer en annan gång :)

Av Elin Ahlberg - 4 maj 2007 08:10

Jag har verkligen kommit in i en gitarrperiod. Har varit på bibblan och lånat en tabbok och jag har redan betat av två små stycke. Är så himla kul när jag verkligen hittar något som jag älskar att göra.

 Om det är någon som vet några bra lite mer kända låtar som har hyfsat enkla tabs så får ni gärna dela med mig till mig!!!???                          Ungefär som Tears in heaven.



Av Elin Ahlberg - 4 maj 2007 08:03

Idag ska jag börja pensionsspara :) Haha, jag ska på möte på banken. Då har jag fan blivit vuxen. Saken är den att jag känner mig inte vuxen för fem öre. Men jag vill leva gott när jag blir gammal och hjälper det att jag börjar spara redan nu så är det värt det. Det är ju faktiskt bara 45 år kvar och tänker jag på hur fort dessa första 20 år har gått så är det nog hög tid. HAHA

Jag ska alltid krydda :)


Av Elin Ahlberg - 3 maj 2007 09:24

Idag är det dags för vaccination. Ska bli hyfsat kul att få en spruta i, vad jag befarar, rumpan!

När jag ändå är i Helsingborg ska jag passa på att fixa klart allt med mitt visum så jag ska skaka bort det från mina axlar.

 Sen är det bara att se fram emot min resa!

Av Elin Ahlberg - 2 maj 2007 18:57

Nu börjar det närma sig för Indienresan. Jag åker om 11 dagar. Ska bli så himla kul! Får inte glömma solskyddsfaktor bara. Annars kommer jag hem som en stor blåsa. Haha snyggt!

Ovido - Quiz & Flashcards