Alla inlägg den 28 maj 2007

Av Elin Ahlberg - 28 maj 2007 11:43

...eller har skattkistan hittat mig? Jag letade inte i alla fall men den trillade rakt framför min fötter.

Jag var hemma hos farmor och farfar för ett par dag sen för att hjälpa dem att packa ihop det sista i huset. När vi var klara sa farmor att hon hade en låda med massa noter i som hon inte visste om hon skulle slänga eller inte.

- Låt mig se!!!

Jag får världen äldsta trälåda framför mig och öppnar den med förväntan. Vad finner jag? Jo, att den är fullproppad med en massa noter som går ända bak till 1884! Jag blev så glad så jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Denna lådan hade farmor tänkt att slänga. Nu kan jag inte slita mig från pianot och jag har redan avklarat ett stycke.
Det är så kul!

Ovido - Quiz & Flashcards