Alla inlägg den 23 maj 2007

Av Elin Ahlberg - 23 maj 2007 20:18

Hotellet i Bombay var inte att leka med. Det var nog det mest flotta ställe jag satt min fot på. När vi ätit lite kvällsmat första kvällen gick jag in i förväg för att höra på violonisten och pianisten. När jag stod där och betraktade dem vinkade mannen vid pianot fram mig och frågade om jag spelade. Jag svarade lite blygt... haha... att jag sjöng och så klart var kullan i rullning.

Det var fantastiskt kul att sjunga med pianist igen. Och när fiolspel sedan fyllde i insåg hur mycket jag saknar det när jag inte gör det.

UNDERBART!

Av Elin Ahlberg - 23 maj 2007 19:08

Då var jag hemma igen efter tio helt underbara dagar med far min. Vi har haft det så bra som man kan tänka sig ha på en semester. Vi har fått uppleva lite av varje. Första dagen fick vi en rundtur i Bombay av fars arbetskamrats döttrar. Hur härliga brudar som helst.

När vi dagen därpå körde till Nashik spenderade jag dagen vid poolen på hotellet där. Helt själv ska jag tillägga. Kändes konstigt...

På kvällen fick jag följa med hem till en vän till far och se hur en typiskt indisk famlij har det hemma. Riktigt kul att se. Han bodde tillsammans med sin fru, sina två barn och farföräldrarna. Inredningen var verkligen så som jag föreställt mig att det skulle vara. Fantiserade att jag var en reporter för TV4. Haha! Hela familjen var väldigt, och nu menar jag VÄLDIGT, gästvänliga och det märktes att även de tyckte att det var spännande att vi var på besök.

Kvällen fortsatte med en shoppingtur i Nashik och jag lyckades hitta några blusar som jag hade stor användning för hela veckan. Sedan var det indiskt buffe som blev på tok för sen och väldigt speciell. Jag blev spådd av en indiskt, inte så väldans smal gubbe, som satt barfota på en säng mitt i restaurangen och jag fick också se något konstigt indiskt skådespel med dansande dockor. Mycket mysko.

Morgonen därpå begav vi oss till Bombay igen och sedan vidare till GOA! Vi bodde på ett superfint hotell och hade det helt super hela veckan. Vi badade, solade, tränade, fick massage, klättrade i berg, käkade seafood, ja vi gjorde precis det som vi kände för och inget annat.

Resan tillbaka kändes lång och tung. Hade gärna blivit kvar hos far ett tag till. 

Det har helt enkelt varit PERFEKT! 

Ovido - Quiz & Flashcards