Alla inlägg den 16 maj 2007

Av Elin Ahlberg - 16 maj 2007 13:44

 Idag anlande vi till Nashik efter en 3.5 timmars bilresa (som jag sov mig igenom). Vi gick ner och satte oss lite vid poolen och tog ett dopp. Vi ett kom fars arbetskamrat over till hotellet och vi kakade lunch. Clear chicken soup och sedan nagra stuvade gronsaker. Speciellt men faktiskt himla gott. Nu ar min kara fader och jobbar och kommer inte tillbaka frorran ca halv sju. Jag har sysselsatt mig sjalv idag genom att enbart slappa.

Ikvall ska vi halsa pa vanner till far for att se hur en indiskt famlij lever. Mina resor ger mig en harlig insyn pa hur lokalbefolkningen lever och alla ar sa mana om att gora min visit till helt underbar. Jag ar verkligen lyckligt lottad.

Middagen ikvall bli en typiskt indisk middag sa jag kan tanka mig att det blir en lang och framforallt stark kvall! Ska bli spannande. Den indiska maten i Sverige ar tydligen inte alls som den i Indien.

Nu ska jag ga till mitt rum och ta en liten tupplur innan far kommer tillbaka. Se om jag hittar nagon Bollywoodfilm pa tv:n. Helt sjuka! :)

Hoppas allt ar fint med alla dar hemma.


Ovido - Quiz & Flashcards