Alla inlägg under januari 2007

Av Elin Ahlberg - 13 januari 2007 12:08

Fullt upp HELA fredagen! Jag jobbade första på Hästhagen till två och sedan åkte jag och hade pianolketion som gick himla bra. Jag blev satt i avancerad kurs. :) Efter det var det raka vägen till Rondo och jobba hela kvällen och sedan blev det utgång.Bra start på en förhoppningsvis bra helg! :)Nu ska jag packa det sista ich åka och fika hos min Skånetös Jessica innan jag åker till jobbet i eftermiddag!Idag ska jag försöka att inte titta i mina fusklappar under hela föreställningen! Håll tummarna!

Av Elin Ahlberg - 12 januari 2007 06:55

Klockan är fem i sju och det var längesen jag var uppe såhär tidigt. Skulle verkligen vilja gå och lägga mig igen och det känns overkligt att jag inte kommer komma hem förrän sent i natt. hm, men det kommer nog bli en fin dag. Ska jobba på Hästhagen under dagen och sedan pianolektion och sedan Rondo. Ikväll efter jobb kommer det vara Gothia för alla som vill träffas och lära känna varandra på Rondo! :) I like my job!!!

Av Elin Ahlberg - 11 januari 2007 20:46

Jag har hittat en sångpedagog! Börjar på tisdag!Kan knappt vänta!Trallallallallallaaa!!

Av Elin Ahlberg - 11 januari 2007 18:05

Idag har jag varit dagisfröken på en förskola som heter Hästhagen. Det gick så bra att de bad mig komma tillbaka imorgon. Väldigt mysigt ställe!Efter jobb åkte jag till Universeum med Elin och Emelie. Nu väntar jag på att Sofie ska okmma hit och titta på lite noter. Bra dag!

Av Elin Ahlberg - 9 januari 2007 20:51

Idag åkte jag til bibblan och lämnade tillbaka två böcker och sedan träffade jag Sofie på Järntorget och vi åkåte hem till hennen. Vi köpte med oss lite god frukt på vägen och sedan drack vi te och hade fruktmys. Vi spelade lite piano och sydde och var helt enkelt allmänt lugna. :) Har varit en jättemysig dag!

Av Elin Ahlberg - 8 januari 2007 19:38

Idag har jag träffas min kära vän Sofie. Känns väldigt kul att hon kommit upp igen. Hon kom hit och hämtade mig och sedan åkte vi ner till Järntorget och käkade Indisk mat. Vi åt kycklingspett som var helt himmelskt gott. Sedan gick vi in om Seven Eleven (oo,reklam) och köpte cashewnötter innan vi for hem för att spela piano och titta på vänner. Jag följde precis henne till spårvagnen och nu ska jag och Emelie snart se Du bli vad du äter. :) Har varit en bra start på veckan. Det behövde jag verkligen.

Av Elin Ahlberg - 7 januari 2007 10:42

Nu är min arbetsvecka slut, jag älskar söndagar. Allra bäst är dom när man verkligen inte ska göra ett gotta. Igår var det matiné på jobb vilket betyder att vi har två föreställningar och att jag jobbar från halv tolv till halv ett... ett halvt dygn senare då alltså. Så på två dagar har jag ändå lyckats skrapa ihop en halvtid. Det blir lite halvfart nu i början innan vi kommer igång helt. Efter ATGgalan, vecka tre, kör vi igång på riktigt. Nu sitter jag och äter frukost. Emelie sover fortfarande. Sömntuta!

Av Elin Ahlberg - 4 januari 2007 17:33

Nu börjar jag faktiskt längta tillbaka till jobb. Ska bli kul att komma tillbaka imorgon. Känns skönt att det känns så! :)

Ovido - Quiz & Flashcards