Alla inlägg den 27 mars 2010

Av Elin Ahlberg - 27 mars 2010 09:09

Det finns två anledningar till att kusin Maraja på så många punkter påminner om mig. Jag tror den ena är att vi är släkt och kusiner. Men det andra är att hon precis som jag har funnit att det bor en tant i hennes själ med som ofta, nästa i klass med mig, kommer fram. Det är allt från stickning till oförståelse över att man klär av sig på tok för tidigt på vårkanten. Vi hade en underbart mysig eftermiddag/kväll i Lund igår och jag fick äntligen se deras fina lägenhet. Tacos med kycklingsfärs, mm. 

Jag har bokat två biljetter till Fredriksdahl i Helsingborg till sommaren och kan knappt vänta tills det blir dags. Då är det sommaren, förhoppningsvis fint väder och underbart mysigt att njuta av denna tradition som jag av olika anledningar har fått lägga på paus ett par år.

Igår var det vår men idag öser regnet ner och för bara någon minut sedan gav himlen oss även lite snöbitar. Vad ska man ta för jacka idag?

Ovido - Quiz & Flashcards