Alla inlägg under maj 2009

Av Elin Ahlberg - 9 maj 2009 16:46

Tredje dagen på båten. Fin dag i Stockholm.  

Jag är inne i bloggöknen med torka. Nada inspiration.

Imorgon kommer jag ha tid till att sitta ner och uppdatera litegranna.

Ja, det var typ det :)

Av Elin Ahlberg - 7 maj 2009 06:59

Nu beger jag mig upp till båten vilket faktiskt känns himla bra. Ikväll

får jag sjunga igen och det är det som kallar mest :)


Det har varit en fin vistelse hemma och jag har haft det bra. Det är dock alltid så att jag framåt sista helgen börjar längtar efter att åka tillbaka.

Tåg från Landskrona och sedan tåg till Stockholm. Buss och sedan packar jag upp i hyttnr. ****. :)

Av Elin Ahlberg - 6 maj 2009 13:30

Någon som vill köpa denna icke använda datorn till ett förmånligt pris av mig. Givetvis medföljer komplett förpackning och ett års garantikvitto.

Av Elin Ahlberg - 5 maj 2009 16:15

Sådär trött och hängig att jag bara hänger hemma. Slog på TV:n och kom på ett program av House. Kommer ihåg att Madeleine pratat så gott om och gav det en chans. HImla bra!!! Nu sitter jag i pausen och väntar. I like! :)

Om någon av er (som jag känner) har boxen så tveka inte att låna ut den till mig.

Av Elin Ahlberg - 4 maj 2009 09:22

Nu ska jag till pissiga Mediamarkt och kräva tillbaka min pengar. Så nedrans dålig stil. Det kokar i min kropp!!!

Av Elin Ahlberg - 3 maj 2009 10:27

Mycket fin dag med strålande sol i stugan med farmor i går. De har verkligen jobbat på bra far, farfar och Björn. Duktiga arbetare. Farmor trodde dock att hon snart behövs när det ska börjas städas. Så hon kan hålla i alla trådarna då givetvis. :)


VI var hemma rätt tidigt igen. Inte attans kul att sitta där uppe i byggarbetsplatsen. Väl hem tog jag en slappe alá grande kväll med Svt play, Grillad, Så ska det låta, Babben och Nannes show på Rondo. Har jag nämnt att jag älskar Svt Play? :)


Idag blir det också lugnt. Jag ska bara ta en promenad senare och kanske bege mig till Apoteket men annars blir det pyssel- och pianosöndag.

  

Snart beger jag mig upp till båten igen. Så var ytterligare en ledigtid över. Fort? Jag som vanligt. Men för fort? Nej det tycker jag inte.

Av Elin Ahlberg - 2 maj 2009 07:10

Brevistyl - Fotstöd på en rullstol.

Dröpel - Skaft på åkerlien, gjort i trä.

Undin - Servetthållare på vårdhem.

Bitumniös - Lättvänd motståndare.

Akonmism - Eran mellan kubism och impressionism.

Ostrakad - Ekand ljud mellan isolerade väggar.

Risomslag - Tredje omslaget av transporterade provrör.

Spanjolett - Behållare för solrosolja.


Av Elin Ahlberg - 2 maj 2009 00:26

Firat Cajsa med brudarna inne i Helsingborg. Italienskt och sedan blev det fika och Rappa Kalja hemma  hos Madeleine. Himla fin kväll.


Imorgon hämtar farmor mig redan halv åtta och då beger vi oss mot norr och Blekinge. Ska bli skoj att se hur långt de har kommit i renoveringen. Spännande. Kommer nog kännas konstigt att inte våningssängarna finns längre men tiden rusar och det gäller att hänga med.


Nu måster jag släcka så jag orkar upp om sex timmar. Attans vad mycket energi man får när man inte ska ha det. Varit slö idag men trots det har jag hunnit med att rensa ut TOTALT i min klädgadrob, köra Linus till stan, promenad i skogen, handla mat, laga mat (tja, laga och laga) och sedan bege mig då som sagt till Helsingborg med mina pärlor. Bra prestation trots slöhet.


Peace out!

Ovido - Quiz & Flashcards