Alla inlägg under augusti 2007

Av Elin Ahlberg - 24 augusti 2007 11:57

Det finns ingen som kan ersätta Molly. Jag saknar henna så det gör ont i mig och det kommer jag alltid att göra. Men nu har det kommit en liten flicka till vårt hus som skiner upp lite av mitt mörka sinne.

Tindra är verkligen en liten sol. Hon ligger jämte mig och sover just nu. Helt slut efter en hel vaken natt. Man måste se allt och inte missa något.

Av Elin Ahlberg - 23 augusti 2007 12:23

Idag är det Wallmans Köpenhamn som gäller. Hoppas det kommer bli trevligt!

Av Elin Ahlberg - 22 augusti 2007 10:50

Jag har kommit in i en karusell. En skaparkarusell! Jag måste ta vara på tillfället och vattna så mycket som det går. Det känns kul och jag njuter!


Jag måste göra det jag mår bra av annars funkar inte detta. Måste sysselsätta mig! Aktivera! Inte grubbla så mycket. Hitta ljusglimtar.


Saknad


Av Elin Ahlberg - 20 augusti 2007 23:48

Hur ska jag klara utan min älskade Molly?

Det värker i mig.

Allt är tyst och tomt.

Varje steg är tungt.


Av Elin Ahlberg - 16 augusti 2007 17:46

Regn, kaffe, block, piano!

Av Elin Ahlberg - 16 augusti 2007 09:43

... börjar jag jobba som servitris på Wallmans salonger i Malmö! :)


Igår var en himla bra dag i gott sällskap! Sådanna dagar gör susen!



Av Elin Ahlberg - 14 augusti 2007 22:27

Nu tänker ni nog att det är världens grej som jag har lyckats åstadkomma. För mig är de det men det kan låta lite fjuttigt. Grejen är nämligen den att jag köpte det gamla skåpet som jag ville ha så himla mycket. Trots att jag visste att det skulle bli mycket jobb med det och trots att jag visste att det kunde falla platt pankaka. I detta skåp skapar jag nu en liten drömvärld. Jag är helt uppe i det. Kan knappt vänta på att jag och mor ska bära in det.

Tack alla för hjälpen som jag fått!

:)


Av Elin Ahlberg - 11 augusti 2007 16:06

Jag kan gå i min röra i flera dagar utan att ens lägga märke till den. Jag nöjer mig med att lyckas komma till sängen när jag ska lägga mig och så länge jag kan nå pianot utan svårigheter så klagar jag inte direkt. Detta kan pågå i högst ett par dagar tills jag vaknar upp, som idag, från en tupplur och känner att jag bara måste få undan allt. Nu har jag hysteriskt sprungit omkring fram och tillbaka mellan rummet och klädgadroben och lyckats få ordning på kaoset. Jag städar i lådor, slänger allt som jag förmår och skrubbar besatt på alla ytor tills de skiner.

Nu är allt i tipptopp så när som på dammsugning och jag inser alltid när jag är klar att jag trvis bäst när det ser ut såhär.

Glöm inte att skriva upp dethär inlägget (precis som alla mina andra inlägg) i intresseboken. Viktigt! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards