Alla inlägg den 25 december 2006

Av Elin Ahlberg - 25 december 2006 14:25

Det är så typiskt så det är helt sjuk. Så klart vaknade jag på julaftonsmorgon klockan tre och mådde skit. Jag mådde så illa att jag till slut fick jag väcka farmor för att fråga henne vad jag skulle ta mig till. Hon gick upp med mig, jag fick lite fil och vatten och vi tittade på Pelle Svanslös mitt i natten. Hur mysigt som helst. När farmor sen väckte mig igen klockan sju på morgonen (vi går alltid upp sju på julafton och äter frukost med massor av tända ljus och bytar julklappar) så mådde jag fortfarande inte bra. Jag lyckades ta mig upp och trycka i mig lite fil och macka och byta julklappar men sedan fick jag gå och lägga mig igen. Jag sov till ett och sedan körde farmor mig hem. Väl hemma sov jag mig igenom nästan hela eftermiddagen och kvällen och när jag sedan gick och lade mig för natten somnade jag direkt och sov till tio. Jag var inte med många timmar. Känns väldigt tråkigt. Men tanke på att det var sista julen i farmor och farfars hus så kunde det inte kommit mer olägligt. Idag mår jag dock mycket bättre vilket är tur eftersom jag börjar jobba imorgon och det hade jag inte fått vara sjuk ifrån. Far ska köra mig upp och sedan sova över till imorgon och det känns bra att inte behöva vara själv på juldagens kväll. Så, nu har jag babblat på hur länge som helst om hur sjuk jag har varit så nu får det räcka för mig. :)

Ovido - Quiz & Flashcards